Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Szeretnéd megismerni a Firefly háttértörténetét, világát?
Ismerd meg a legénység tagjait!
Érdekességek, összefoglalások a Firefly epizódjairól.
Kik is írták valójában a Firefly epizódjait?
Minden, amit a Serenity film kapcsán tudni érdemes.
Olvastad már a képregényeket?

A Gears of War dizájnere, Cliff Bleszinski elmondása szerint éjjel-nappal dolgozna azon, hogy a Fireflyt világát átemelje egy játékba, és már van is pár nagyon ígéretes ötlete, ha megkeresnék ezzel kapcsolatban. Sajnos azonban nagyon távolinak látszik az egész, még akkor is, ha már beszélt Joss Whedonnal a dologról.

Ki ez a nagy tulok itt mellettünk?
Ki ez a nagy tulok itt mellettünk?

Három nappal ezelőtt a Kotaku szerkesztője feltett egy egyszerű kérdést Bleszinski csapatának az Epic Gamesnél: "Hogyan készítenétek el egy Firefly játékot?" A válaszra nem is kellett sokat várni.

Mindenek előtt hadd szögezzek le pár dolgot a témával kapcsolatban. Az esélye annak, hogy az Epic Games valaha dolgozni fog egy külső tulajdonban lévő védjegyen, az esélye kb. a nullát súrolja. Ezt a továbbiakban is vegyétek figyelembe, minden csak egy olyan feltételezés, mint a "Mi lenne akkor, ha Ben bácsit nem ölték volna meg" kérdés a Pókember esetében.

Évek óta Joss Whedon rajongója vagyok. A Buffy az egyik kedvenc sorozatom. Ami azt illeti, ha emlékeztek még az Unreal 1-re, még utalásokat is találtok arra vonatkozóan, milyen dögös Sarah Michelle Gellar. Élveztem az Angelt is, majd szerelmes lettem a Fireflyba.

Humoros tény: lehetőségem volt ott lenni a Serenity forgatásán, pont amikor Wash halálát vette a kamera. Csak álltam ott, miközben Joss tartotta a kamerát, a színtér pedig rázkódott. Csaknem az egész hajót megépítették, ezt nagyra becsülöm, mivel a CG el tudja rontani az egész hangulatot. Legközelebb, ha éppen azt a jelenetet nézitek, gondoljatok arra, hogy én is ott álltam oldalt, miközben majdnem magam alá csináltam, nehogy elrontsam az egész felvételt.

Az elmúlt években többször szerencsém volt összefutni Jossal. Évekkel ezelőtt az E3-on bevittem Josst és Nate Filliont egy Unreal Engine 3 tech demóra, majd a rendezvénytermet elhagyva Joss annyit mondott: "Több kreativitást láttam az elmúlt 15 perc alatt, mint több év alatt Hollywoodban". Személy szerint én egyedül egy külsős tulajdon megvalósításán kezdenék el egyáltalán gondolkodni is, az pedig Joss valamelyik műve. 2012-ben különféle helyeken szintén összefutottam párszor Jossal, így alkalmam volt gratulálni A bosszúállók hatalmas sikeréhez (egy ekkora siker sokáig megőrzi egy ember tehetségét) és még annyit hozzátettem, hogy egy nap szívesen nekiállnék egy Firefly játéknak.

Gondoljatok csak bele. Magát a világot már rég megteremtette Joss. Egyik oldalon ott a Szövetség, a másikon pedig ott vannak a Barnakabátosok, miközben különböző munkákat vállalnak, de mindezek mellett mind a két fél írtózik a Fosztogatóktól. Lehetnének akár űrcsaták, akár a földön belsőnézetes fegyveres harcok "sci-fi vadnyugat" stílusban, majd a feladat végeztével bármikor visszatérhetnél a hajódra, és még lennének ötleteim.

Olyan érzés fogott el, mint amikor Ron Gilbert elment megnézni A Karib-tenger kalózait. Csak létezni szeretnék ebben a világban, ott szeretnék állni a hajón a legénység soraiban. A Firefly legénysége egy igazi család, és fontos mondanivalója van annak a néhány jelenetnek, amikor együtt esznek annál a nagyon retró stílusú asztalnál. Az egyik dolog, amiben Joss mindig is jó volt, tökéletesen tudja visszaadni a család lényegét, amely mindig legyőzi a kihívásokat.

Visszatérve az eredeti kérdésre, a megvalósításra, a hajót hasonlóan képzelem el, mint a Normandiát a Mass Effectben, a dialógusos megvalósítással együtt. Ehhez hozzá lehetne csapni még a Kinect hangvezérlését, valamint a Wing Commander stílusú csatákat, és utána jöhetne a FOGD BE ÉS VIDD A PÉNZEM effektus.

És természetesen újra össze kell szedni a csapatot, hogy betöltsék a történetben tátongó űrt. (Arra is találunk módot, hogy Washt visszahozzuk, hiszen Alan Tudyk a király.)

Mindez természetesen csak egy nagy "ha".

Ti szívesen látnátok viszont a Fireflyt akár PC-n, akár konzolokon?

Forrás: Kotaku

Oszd meg másokkal is!

2 hozzászólás

Még 5000 karaktert írhatsz.

Cancel or

  • Neb
    Én is így vélem. Egyedüli feltételként azt szabnám meg, hogy Joss folyamatosan ott legyen a fejlesztés alatt, ne csak egy agyatlan akciójátékot kapjunk. :)
  • sch.mila
    Már régóta nagy kedvencem a firefly most kezdtem el a sorozatot negyedszer és csak szurkolni tudok, hogy játékot csináljanak belőle. Hatalmas ötlet egy korrekt kidolgozott világgal. Kiváló alap egy RPG-nek.