Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Szeretnéd megismerni a Firefly háttértörténetét, világát?
Ismerd meg a legénység tagjait!
Érdekességek, összefoglalások a Firefly epizódjairól.
Kik is írták valójában a Firefly epizódjait?
Minden, amit a Serenity film kapcsán tudni érdemes.
Olvastad már a képregényeket?

Két héttel ezelőtt a VG24/7 szerkesztőjének - a rajongók nagy örömére - alkalma adódott beszélgetni a játék kiadójának, a Quantum Mechanix Interactivenak igazgatójával, Andy Goreral. Legelsőként egy fogós kérdéssel indítottak, tulajdonképp miért nem árasztják el a híroldalakat és adnak ki minden ötödik percben valamilyen média nyalánkságot a játékról?

Komodo osztály - A Függetlenségi flotta támogató hajója, ezúttal civil köntösben
Komodo osztály - A Függetlenségi flotta támogató hajója, ezúttal civil köntösben

A válaszból hamar kiderült, Gore mennyire nyitott és barátságos természetű. Szerinte nem zárkóznak el a sajtótól, azonban a csapatát nem érdeklik a szokásos marketing csatornák és a bevált stratégiák, amivel fent tudnák tartani a sajtó érdeklődését. A QMXi jelenleg inkább azokra az emberekre koncentrál, akiknek maga a játék készül - akik hosszú távon játszani is fognak a Firefly MMO-val.

"Jelenleg a kommunikációnk erre a táborra irányul", fejtette ki Gore. "Lassan kell a hagymát meghámozni", illusztrálta a folyamatot, és a stratégia szerinte "egyelőre nagyon jól működik".

Általánosságban elmondható, ha egy cég licencelt terméket készül a nagyvilág elé tárni, azonnal elsüt néhány nagyon jól ismert marketing maszlagot: "a játék a rajongóknak készül", vagy "először egy jó játékot szeretnének készíteni, csak utána tudunk foglalkozni a rajongókkal". Olykor mind a kettőt egyszerre is elsütik.

De ez nem a jellemző Gore csapatára. A QMXi nem a hardcore játékosoknak készíti az anyagot, de nem is csak a hardcore Firefly rajongókat veszik figyelembe. Valami teljesen egyedi fortyog a boszorkánykonyhában, remélhetőleg csak jó sül ki a dologból.

"Hűnek kell maradnunk az univerzumhoz. Nagyon keményen dolgozunk rajta", tette hozzá Gore.

Az eredmény talán még a tradicionális MMO-knál megszokott csapdákat is elveti és még használható is lesz, figyelembe véve azt a tényt, hogy sok esetben az újonnan csatlakozott játékosok hamar kikopnak.

"Az MMO valami különlegest jelent", reagált arra Gore, hogy a rövidítés egyfajta elvárással jár. De az, hogy csat futkározunk körbe, legyőzve dolgokat, közben pedig zsonglőrködünk az újratöltési idővel, "nem lehet a legfontosabb mechanikája a játéknak", ha a Firefly Onlineról van szó.

Bár a játék besorolása a massive multiplayer és a játékosok együttműködhetnek a későbbiekben számos módon, a Firefly Online "nem a már jól megszokott MMO mintát követi majd", állította Gore, hiszen a Firefly kapcsán sem beszélhetünk egy hagyományos sci-fi sorozatról.

Gore szerint amiben a Firefly leginkább különbözik a többi sorozattól, az az, hogy nem szuperhősökről, szuperkémekről és egyéb erős fantáziáról szól.

"A Firefly egyértelműen nem erről szól", mondta. "A főszereplő is csak egy átlagos fickó."

Gore Malt egy nagyszerű karakterként írta le, szerinte a Firefly egy zseniális csapatot vonultat fel, a sorozat szívét pedig az adja, ahogy Mal vezeti őket, kihozva belőlük a maximumot.

A Firefly Online sem arról szól, hogy milyen nagy hős vagy, hanem arról, milyen vezető is vagy valójában. Nem hősöket, hanem átlagos embereket toborzunk majd, akiknek a képességeit vegyítve valami különlegesen alkothatunk. Az igazán jó játékosoknál nem a legjobb felszerelés és a stratégiai mutatók számítanak, a kérdés inkább az, hogy a megfelelő embereket válogattuk-e össze a melóra.

Shu Fu osztályú szállítmányozó
Shu Fu osztályú szállítmányozó

Hogy is működik akkor az egész? Játékosként egy hajó kapitányának szerepébe bújhatunk - kezdetben csak egy igen szerény szekér áll majd rendelkezésre, hasonló kaliberűre kell majd számítanunk, mint a Serenity.

Legénységre lesz szükségünk, a ’Verzum (a QMXi elkészítette a hivatalos, több mint 200 világból álló, felfedezhető 3D-s térképet) pedig teli van melóra pályázó emberekkel, mindössze rá kell találni a megfelelő egyéniségekre.

A legénység tagjai nem úgy viselkednek, mint például a társak a Star Wars: The Old Republicban: nem csak bizonyos útvonalakat járnak be és nem is hasonlítanak egymásra. A QMXi "függetlenként" hivatkozik rájuk, mindnek megvan a saját életútja. Ha felbérlünk valakit, ő már hozzánk tartozik. Ha útnak eresztjük, visszakerül a nagy gyűjtőbe, és más fogadhatja fel, miközben megmarad a tapasztalata, amelyet a mi irányításunk alatt szerzett.

Továbbá ott van az ellenszenv. A legénység tagjainak saját személyisége és természete van, a kapitányhoz kötődő kapcsolata hűségpontokban mérhető, ami nem egyszerűen fekete vagy fehér. Akár az is megtörténhet, hogy egy játékos annyira felbosszantja a tagokat, hogy azok kikelnek magukból. Ha egy rosszkedvű ex-legénységi tagot egy másik játékos felfogad, arra is lehetősége lesz az új munkáltatónak, hogy levadássza a korábbi kapitányt, csillapítva az új tag haragját.

Nem lesz lehetőségünk felbérelni például Zoet, Jaynet vagy Inarat - a QMXi nem szándékozik megtörni a sorozat logikáját, továbbá az sem valószínű, hogy Mal legénységével együtt kell kooperálnunk - de az már egyáltalán nem kizárt, hogy valahol a ’Verzumban beléjük botlunk.

"Jó eséllyel belefuthatunk majd a sorozatokból már jól ismert karakterekbe", mondta Gore.

Shu Fu osztályú szállítmányozó
Független NPC-k

A legénység tagjai különböző képességekkel rendelkeznek, a játékban ezeket savviesnak, azaz hozzáértéseknek nevezik majd. Gore ezt néhány példán keresztül mutatta be: egy tag a mérnöki hozzáértésével csökkenti a hajó rongálódásának ütemét, azaz több időt tölthetünk majd navigálással, mielőtt végleg meg kell állnunk egy hosszabb karbantartásra (a hajtóanyaggal nem kell foglalkoznunk). Egy másik hozzáértéssel fegyvereket szedhetünk darabjaira, majd azokból egy újat alkothatunk, ha szerencsénk van, még jobbat is, amelyet aztán magunk felhasználhatunk, vagy kereskedhetünk vele. A különböző kasztok különböző lehetőségeket biztosítanak a küldetésekben. Egy lelkész vagy egy diplomata új párbeszédeket nyithat meg - feltételezve, hogy eléggé kedvelni fogják őket.

Érdemes óvatosan kiválasztani a tagokat, ráadásul az sem egy utolsó dolog, hogy azok ki is jöjjenek egymással, hiszen a Firefly Onlineban számos módon lehet majd megoldásra lelni. Gore elmondása szerint arra törekednek, hogy kielégítsék az átlagos játékosok igényeit, akik csak repkedni szeretnének az űrben, közben zenét hallgatnak, talán még egy két világot fel is fedeznek ez idő alatt, de azokra is gondolnak, akik a legjobb kereskedőkké vagy zsoldosokká szeretnének válni.

Shu Fu osztályú szállítmányozó
Hírnevünk és a frakciók viszonya

Fontos, hogy a vagy kötőszót említett Gore, nem pedig az ést, hiszen a játékosoknak nem lesz lehetősége minden egyes képességet a végletekig kimaxolni.

A legénységgel sem árt jó kapcsolatot ápolni, ezért is érdemes folyamatosan szemmel tartani a hírnevünket, amely ráadásul frakciónként eltérhet. Ha sokat kereskedünk, akkor a kereskedelmi céhek egyre jobb és jobb melókat kínálnak, viszont ekkor az alvilági bűnözők nem fognak lerohanni minket a saját ajánlataikkal.

"Nem lehetnek barátaid ellenségek nélkül", nyilatkozta Gore.

A játékban nincs egy kifejezetten tökéletes végigjátszás. Az alapvető cél, hogy benépesítsük a hajónkat (amely nem mellékesen teljesen bejárható és testre szabható), melót vállaljunk, elvégezzük azt, majd a pihenés után mindez kezdődhet előröl. A komplikációk a legénység lojalitásának és a céhek hozzáállásának folyamatos változásaiból adódnak, de ezeket úgy kezeljük, ahogy csak szeretnénk.

Erre nagyszerű példa a fegyverkereskedő munkakör. Ha ezt a hivatást választjuk, akkor időnk nagy részét azzal töltjük, hogy a bolygókon ellenséges erők után kutatunk, azokat legyőzzük, a fegyvereiket pedig elvesszük. Bármilyen fegyvert is vetettek be ellenünk, a győzelem után azokat elkobozhatjuk. Azt már most el lehet felejteni, hogy egy bogár leütése után pénzt kapunk, mint a legtöbb MMO-ban. Ezeket a fegyvereket viszont még rendbe kell tenni, hogy később a lehető legjobb áron tudjuk eladni azokat. A legénység valószínűleg harcosokból és fegyverkovácsokból áll majd, és érdemes lesz jó kapcsolatot ápolni a zsoldosokkal és a kereskedőkkel.

De ez csak egy lehetséges szcenárió a sok közül, amit Gore mindenképp ki szeretne emelni, "nincs olyan játékút, amellyel valaki mindenki mást lesöpör". Viszont olyan megoldás létezhet, amelyben soha nem kell majd fegyvert használni.

"A sorozat is azt mutatja be, hogy mindig van egy okosabb, járhatóbb út", tette hozzá Gore.

Mindez azt bizonyítja, hogy a Firefly Online nagyban eltérhet attól, amit eddig az átlagos, gyorsan összetákolt kinézetű MMO-któl megszokhattunk, amit egy cinikus játékos várna tőle. A Firefly Online nem egy World Of Warcraft, nem is egy Star Trek Online. Talán inkább egy picit EVE Online, Elite vagy Star Citizen - amely egy kitartóan népszerű univerzumra épül.

"A mindössze 14 epizód alatt Joss Whedon megmutatta, hogyan lehet megteremteni egy, ha nem a legjobb világot a televíziózás történetében", áltatta a sorozat atyját Gore.

"Megvizsgáltunk minden lehetséges játékot, de azok nem bizonyultak alkalmasnak a mi elképzelésünkre."

A Firefly Online célja, hogy "mindenki együtt játsszon, miközben fair egymással", majd Gore hozzátette, "semmi sem úgy fog történni, mint ahogy eltervezted". "Jobbnál jobb hajókat és cuccokat kell találnod". Megtehetjük, amit Mal és a legénysége is tenne egy komplikált politikával és eltérő nézetekkel teli ’Verzumban.

Fordította: Neb
Forrás: Firefly Online: find a crew, find a job, keep flying

Oszd meg másokkal is!

0 hozzászólás

Még 5000 karaktert írhatsz.

Cancel or